Jonge Bruine Kiekendief. Foto: Henk Castelijns.Jonge Bruine Kiekendief. Foto: Henk Castelijns.Welkom op de website van de Werkgroep Roofvogels Zeeland. Het verschijnen van het jaarverslag leek ons een mooie gelegenheid om ook de website te lanceren. Het jaarverslag 2005 kunt u hier lezen en eventueel hier downloaden in pdf-formaat. Naast het jaarverslag van 2005 kunt u onder jaarverslagen ook de jaarverslagen van 2004 en 2002-2003 nog lezen. Als u nog verder in de historie van de werkgroep wilt duiken of uw collectie compleet wilt maken kunt u onder publicaties alle jaarverslagen sinds de oprichting van de Werkgroep Roofvogels Zeeland in 1995 downloaden.

Naast de jaarverslagen vindt u op de website ook soortbeschrijvingen van in Zeeland voorkomende roofvogels en beeldverslagen van het ringwerk. De website is nog lang niet af  en zal in de toekomst dan ook steeds verder groeien. Zo is het aantal soortbeschrijvingen nog beperkt en ook is er alleen nog maar een beeldverslag van de Buizerd te bekijken. Verder moet er nog allerhande informatie op zoals over vervolging van roofvogels en waar u welke roofvogels kunt verwachten en bekijken.

Het voorjaar staat voor de deur en het ringseizoen dus ook. Gedurende het ringseizoen zullen wij u via de website regelmatig op de hoogte houden van de gebeurtenissen in het veld, maar ook u kunt ons op de hoogte houden! Heeft u bijvoorbeeld zelf informatie over roofvogels die u gezien heeft of misschien zelfs informatie over verdachte gebeurtenissen die mogelijk iets te maken hebben met vervolging van roofvogels dan kunt u altijd contact op nemen met een van de contactpersonen.